Jackouille777
Member
Bonsoir, en recherchant des exemples d'entraînement pour améliorer le mien je suis tombé sur ça : https://www.t-nation.com/training/the-best-damn-workout-plan-for-natural-lifters
En bref, il s'agit d'un programme d'entraînement comme ceci:
Comme vous pouvez le remarquer il y a très peu de volume d'entraînement, mais une grande fréquence. Je ne sais pas trop quoi en penser. Est ce que quelqu'un parmis vous à déjà essayer ce genre d'entraînement ?
J'avoue être assez intrigué, et j'ai bien envie de changer mon programme actuel avec beaucoup trop de volume, pour essayer celui-ci.
En bref, il s'agit d'un programme d'entraînement comme ceci:
Lundi – Workout A1 ( push ), pour travailler les muscles pour pousser ( quadriceps, pectoraux, triceps, épaules )
- Romanian Deadlift: 2 sets of 6 and one all-out heavy double rest/pause set
- Pronated Lat Pulldown or Pull-Up: 2 sets of 6 and one all-out heavy double rest/pause set
- Bent-Over Lateral: 2 sets of 8 and one 6-8-10 drop set
- Standing Barbell Curl: 2 sets of 6 and one all-out heavy double rest/pause set
Mardi – Workout B1 ( pull ), pour travailler les muscles pour tirer ( Ischios, Dos, biecps )
- Front Squat: 2 sets of 6 and one all-out heavy double rest/pause set
- Bench Press: 2 sets of 6 and one all-out heavy double rest/pause set
- Dumbbell Lateral Raise: 2 sets of 6 and one 6-8-10 drop set
- Lying Dumbbell Triceps Extension: 2 sets of 6 and one maximum mTor activation set
Mercredi – Workout A2 ( pull )
- Lying Leg Curl: 2 sets of 6 and one 6-8-10 drop set
- Straight-Arm Pulldown or Dumbbell Pullover: 2 sets of 6 and one maximum mTor activation set
- Pronated Chest-Supported Row: 2 sets of 8 and one all-out heavy double rest/pause set
- Preacher Curl: 2 sets of 6 and one maximum mTor activation set
Jeudi – Workout B2 ( push )
- Leg Extension: 2 sets of 6 and one 6-8-10 drop set
- Pec Deck or Cable Crossover: 2 sets of 6 and one maximum mTor activation set
- Military Press or Dumbbell Shoulder Press: 2 sets of 6 and one all-out heavy double rest/pause set
- Close-Grip Decline Bench Press or Dip: 2 sets of 6 and one all-out heavy double rest/pause set
Vendredi – Workout A3 ( pull )
- Glute Ham Raise or Reverse Hyper: 2 sets of 6 and one maximum mTor activation set
- Supinated Lat Pulldown: 2 sets of 6 and one 6-8-10 drop set
- Neutral-Grip Cable Seated Row: 2 sets of 6 and one maximum mTor activation set
- Dumbbell Hammer Curl: 2 sets of 6 and one 6-8-10 drop set
Samedi – Workout B3 ( push )
- Hack Squat Machine or Leg Press: 2 sets of 6 and one maximum mTor activation set
- Incline Bench Press or Incline Dumbbell Press: 2 sets of 6 and one 6-8-10 drop set
- Dumbbell Front Raise on Incline Bench: 2 sets of 6 and one maximum mTor activation set
- Rope Triceps Extension: 2 sets of 6 and one 6-8-10 drop set
Comme vous pouvez le remarquer il y a très peu de volume d'entraînement, mais une grande fréquence. Je ne sais pas trop quoi en penser. Est ce que quelqu'un parmis vous à déjà essayer ce genre d'entraînement ?
J'avoue être assez intrigué, et j'ai bien envie de changer mon programme actuel avec beaucoup trop de volume, pour essayer celui-ci.